فایل والت
فایل والت

فایل والت

Filevalt

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت دینی در سینما 172 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت دینی در سینما 172 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت دینی در سینما عنوان این نوشتار است که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات172
حجم449 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیعلوم اجتماعی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت دینی در سینما قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری هویت دینی در سینما تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق هویت دینی در سینما در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. 

 

 

 

جامعه‌پذیری یک راه است که ابتدای آن یک منبع اطلاعاتی قرار گرفته و انتهای آن هویتی که برای فرد ساخته می‌شود. منابع اطلاع رسانی می‌توانند متفاوت باشند و یکی از سرشار‌ترین آن‌ها دین است که به هر طریق و مسلکی تعریف شود قدرت تزریق اطلاعات را به فرد دارد؛ تا از این راه فرد به هویتی برسد که آن را«هویت دینی» می‌نامند. . امروزه هویت دینی یکی ازمهم‌ترین اجزاء هویت اجتماعی و یک منبع مهم اولیه هویت بخشی و معنا بخشی به بسیاری از مردم دنیاست. اسلام به عنوان یک دین الهی شاخص‌های یک هویت موفق را برای افراد تبیین کرده است. این شاخص‌ها را می‌توان از بین آیات قرآن و سخنان پیامبر مکرم (ص) اسلام دریافت کرد. 

 

 

 


هویت دینی

یکی ازمهم‌ترین اجزاءهویت اجتماعی و یک منبع مهم اولیه هویت بخشی و معنا بخشی به بسیاری از مردم دنیاست. برخوداری از دین و تعالیم مذهبی مشترک پایبندی و وفاداری به آن و اعتقاد و تمایل به مناسک و آیین‌های مذهبی فراگیر، در شکل دهی به هویت اجتماعی بسیار مؤثر است. مذهب علاوه براینکه از لحاظ کارکردی عامل مهمی در روابط اجتماعی به حساب می‌‌اید، با سایر مضامین اجتماعی از جمله دولت، تاریخ و میراث فرهنگی نیز درآمیخته است. (صنیع اجلال،1384: 111).

 

 

 سینما :

تکنولوژی واعمال نهادی شده از طریق آنچه که فیلم‌ها و به ویژه فیلم‌های داستانی تولید، نمایش و استفاده می نمایند. مشخصه مهم این وسیله ارتباطی غیرازآن که یک وسیله تفریحی برای مردم است، پیوندآن با منافع صاحبان سرمایه می‌باشد، زیرا تولید یک فیلم سینمایی عموماً به عنوان نوعی سرمایه گذاری تلقی شده و نیازمند حمایت مالی می‌باشد؛ به همین دلیل تولیدات سینمایی برای انجام و ادامه کار نیازمند بازگشت سرمایه و سود بوده و بنابراین وابستگی شدید به گیشه دارند)فروهش تهرانی،1373:  7).

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
1-6 پیشینه    8
1-6-1 پیشینه خارجی    9
1-6-2 پیشینه داخلی    9
1-7 کلید واژه‌ها    11

فصل دوم: چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت دینی در سینما

مقدمه    13
2-1  سینما    14
2-1-1 سینما هنر، صنعت یا رسانه    14
2-1-2 سینما و کارکردهای آن    16
2-1-3 آگاهی اجتماعی ـ جامعه‌پذیری در سینما    18
2-1-4 سینما، زن، مذهب و سیاست ایران تا دهه‌ی 70    21
2-2 هویت چیست؟    25
2-2-1 ابعاد هویت    26
2-2- 2 دشواری‌ها و پیچیدگی‌های هویت جمعی    28
2-2-3 هویت ینی    28
2-3 دین چیست؟    30
2-3-1 دشواری‌های تعریف دین    30
2-3-2 مفهوم دین از نظر لغوی در گستره ی تاریخ.    30
2-3-3 تعاریف دین    31
2-3-4 کارکرد‌های دین    33
2-3-5 اسلام چیست؟    37
2-4 دولت و هویت‌‌سازی    40
2-5 رویکرد‌های نظری تحقیق    45
2-5-1 رویکردهای روانشناسی به هویت    45
- ویلیام جیمز    46
- زیگموند فروید    46
- اریکسون    47
- مارسیا    48
2-5-2 رویکردهای روانشناسی اجتماعی به هویت    49
- کنش متقابل نمادین    50
- نظریه پردازان کنش متقابل نمادین    51
- جرج هربرت مید    51
- چارلز کولی    52
- موریس روزنبرگ    53
- جنکینز    56
- هنری تاچفل    58
- جوانا واین، راب رایت    60
2-5-3دیدگاه‌های جامعه شناختی    61
- مانوئل کاستلز    61
2-5-4مبانی نظری رسانه‌ها    62
- نظریه پردازان  رسانه‌ها    66
- دیوید رایزمن    66
- مارشال مک لوهان    67
- فردیناند تونیس    67
- الوین تافلر    68
- والتر لیپمن    68
- استوارت‌هال    69
- برنارد برلسون    69
-‌هاولند، جانیس    69
- لازارسفلد    69
- ژوزف کلاپر    70
- تامپسون    70
- فانک‌هاوزر، شاو.    71
- مک کورمک    71
- لاسول    71
- نظریات رسانه‌های جمعی    72
- نظریه تجربه تأثیرات‌ترکیبی    72
- نظریه وابستگی    73
- نظریه مارپیچ سکوت    74
- نظریه دروازه بانان    74
- نظریه گروه مرجع    75
- نظریه برجسته‌سازی    76
- نظریه کاشت    77
- نظریه کارکرد گرایی رسانه    77
2-5-5 جامعه شناسی شناخت    80
2-6 هویت زن در اسلام    82
2-6-1 شخصیت انسان در قرآن    83
2-6-2 زن و خانواده    86
2-6-3 استقلال اقتصادی زن    99
2-6-4 زن و حضور اجتماعی    104
2-6-5 جمع بندی هویت زن در اسلام    111
2-7 چارچوب نظری تحقیق    117


منابع
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود